Klik yea sayang!!

Lu Yang Sayang Gua

Friday, February 17, 2012

Sekarang Lu Sudah Pandai Berlagak!!

Minggu lepas gua ada pergi ke pejabat asteruk. Niatnya mau apply siaran tivi berbayar. Bukan gua nak sangat melanggan siaran syarikat tersebut, seperti yang kita tahu kualiti yang ditawarkan tidak sepadan dengan harga yang ditetapkan. Apabila hujan tiada siaran. Harga selalu dinaikkan. WTFunk!!


"Ok bang, kita akan pasang dalam masa 7 hari" gua masih ingat kata-kata budak promoter asteruk tu.


"Orait, kalau boleh kasi cepat sikit, kesian bini & anak gua nak tengok tivi, gambar tak clear macam sial" gua balas.


Hari ni, bulu ketiak gua yang gua cukur minggu lepas dah panjang balik. Tapi asteruk belum nampak batang idung lagi. Asteruk memang teruk.


"Wei bro, lu cakap seminggu je, ni kucing gua dah bertanduk pun lu belum datang lagi, gua maki kan" marah gua dalam telefon.


"Rileks bang, nanti saya check dulu nama abang dah boleh pasang atau tak" kata budak tu tersekat-sekat.


"Laa, baru nak check. Damn!!" kata gua.


Talian gua putuskan. Shit!!


Sebenarnya gua bukan lapar sangat nak tengok siaran stesyen lu. Tapi terpaksa untuk bagi siaran clear. Dah jadi macam keperluan untuk tengok tivi supaya gambar terang. Lu pun tahu, sejak adanya siaran dari stesyen lu, siaran tivi menggunakan antena biasa sudah tidak sejelas seperti mana gua dibangku sekolah dulu. Lagipun rancangan yang lu siarkan banyak yang melalaikan dan melaghakan. Baik gua layan Ustaz Don di tivi Al-Hijrah.


Dulu kat kampung gua dah pasang asteruk ni. Sehari apply dah pasang. Sekarang seminggu pun nak kena main kejar-kejar dulu. Sekarang Lu Sudah Pandai Berlagak!! Maklumlah customer dah ramai dan lu takdak saingan. Lu demand la.


Kadang-kadang gua terpikir, kenapa dulu kala semasa tiada siaran berbayar lu, siaran percuma jelas dan terang. Sedangkan sistem penyiaran kita semakin maju.


Atau mungkin ada sesuatu yang tidak kena??


Mungkin...







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...