Klik yea sayang!!

Lu Yang Sayang Gua

Sunday, October 18, 2009

Tolong Yang Kecik Untuk Jadi Besar

Ya!!
Ni Entri Versi Mencangkung Atas Kerusi
Hehe..

Mulai Saat Ini & Beberapa Juta Saat Lepas
Aku Dah Mula Ubah Minda Aku, Perbuatan Aku
Duit Aku, Duit Cik Booluck
Kerna Aku Dah Mula Sedar & Merasainya

Terus Ke Titik Utama
Mulai Sekarang Kami Ada Misi
Bukan Cik Misi Kat Spital Tu!!
Misi Kami Yang Suci Lagi Murni

Kalo Nak Beli Barang,
Kami Tak Pi Kedai Besar Or Shopping Complex
Tapi Pi Cari Kedai Runcit Yang Kecik2
Yang Kurang Orang Pegi

Kalo Nak Beli Topup,
Beli Kat Stall @ Kedai Fon Yang Kecik2
Tak Nak Beli Kat 7E Ke,
Kedai Yang Ada Signboard
Maxis, Celcom, Digi Yang Besar,Kami Tak Pi

Ikut Lah Hardware Ke, Bengkel Keta Ke, Moto Ke
Kedai Sparepart Ke, Kedai Dobi, Kedai Tayar Ke
Kedai Fotostat, Kedai Gambar, Cyber Cafe
Bahkan Gerai Goreng Pisang Sekalipun
Kami Akan Pilih Yang Baru Bukak & Yang Kecik

Sebabnya, Kalo Kita Asyik Pi Kedai Yang Besar
Kedai Besar Akan Terus Jadi Besar & Membesar
Apa Akan Jadi Ngan Kedai Kecik??
Lama2 Lingkuplah..

Memang Aku Tak Nafikan Kedai Kecik Ni Tak Banyak Pilihan
Kadang2, Barang Yang Kita Nak Tu Tak Pernah Ada

Sebabnya Kita Tak Pernah Nak Bagi Mereka Peluang
So, Mulai Skang, Tolong Bantu Kedai2 Kecik Ni
Untuk Jadi Besar
Satu Lagi, Kedai Kecik Ni Kebanyakkan Milik Orang Melayu Kita
Pakat2Lah Kita Bantu Sesama Bangsa Kita

Orang Cina Kaya Sebab Kita Yang Tolong Mereka Jadi Kaya
Mulai Skang, Selagi Ada Kedai Melayu, Kedai Kecik
Kami Takkan Pi Kedai Cina & Kedai Besar

Habis..

(p/s: Tapi Kalo Bab Kedai Makan, Aku Takleh Kompromi,
Coz Cik Booluck Amat Cerewet Bab Makan)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...