Klik yea sayang!!

Lu Yang Sayang Gua

Monday, July 19, 2010

C I C A K


Cicak merupakan sejenis reptilia yang berdarah sejuk dan bertelur. Reptilia ini mampu memanjat dinding yang tegak dan licin seperti cermin. Kajian yang dilakukan oleh pakar sains mendapati bahawa telapak kaki Cicak mempunyai rerambut halus yang mewujudkan daya lekatan pada tahap nano. Cicak juga mempunyai keupayaan untuk memutuskan ekornya apabila diancam. Dengan itu, musuhnya akan terperanjat ketika ekornya mengeliat-geliat sementara Cicak melarikan diri. (Sumber: Wikipedia Bahasa Melayu)

Hebat Sungguh Encik Cicak Ini
Inilah Tanda Kekuasaan Allah SWT
Menciptakan Makhluk Pelbagai Rupa & Saiz
Allahuakhbar!!

Encik Cicak Ni Keje Beliau Makan Serangga Yang Terbang Kat Rumah Kita
Tempat Tinggal Beliau Pula Kat Atas Siling Rumah, Belakang Frame Gambar,
Dalam Almari, Bawah Katil & Lain2 Tempat Yang Beliau Fikir Selesa & Selamat
Encik Cicak Pun Dah Femes Skang Ni, Siap Ada Pilem 'Cicak Man' Lagi

Walaupun Encik Cicak Ni Femes Tapi aku Tak Meminati Beliau
Haha..
Malah Aku Benci & Geram Kat Encik Cicak
Mana Taknya, Beliau Suka Melepas Merata-Rata
Atas Lantai, Atas Tingkap, Atas Meja & Mana2 Tempat Beliau Suka
Rasa Tak Tahan Je Terus Melepas, Silap2 Atas Kepala Kita Pun Kena
Beliau Peduli Apa..

Paling Tak Syok
Bila Baru Pas Amik Wudhu'
Tiba2 Terpijak Bom Encik Cicak
Abis Batal Air Semayang Den
"Celaka Itu Encik Cicak"
kata Pak Mat Tempe Bila Terpijak Taik Cicak Kat Masjid

Kadang2 Bila Kita Nak Tido Je
Encik Cicak Ni Suka Menyanyi
Cukkk..cukkk..cakkk
Bersahutan Sana Sini
Kacau Mood Tido Betul

Orang Cakap Kalau bunuh Encik Cicak Ni Dapat Pahala
Betul Dak?
Sebab Ada Kisah Nabi SAW Dengan Cicak
Masa Nabi SAW Sembunyi Kat Gua Dari Orang Kafir
Cicak Ni La Yang Bagitau Orang Kafir Ada Orang Kat Dalam Gua Tu
Nasib Baik Ada Labah Yang Cepat Buat Sarang Kat Pintu Gua Tu..

Sebab Dah Tak Tahan Ngan Perangai buruk Encik Cicak
Harini Aku Nekad Nak Bunuh Beliau
Saya Nak Racun Beliau
Haha..Kejam Tak??


Nah Inilah Racunnya..
RM2 Sebotol
Aku Beli Kat Pasar Tani
Orang Yang Jual Tu Cakap Sapu Je Atas Tingkap
Kat Lampu, Kompem Encik Cicak Makan
Sebab Benda ni Bau Dia Sedap
Pas Makan Terus Mati
Menarik..
Malam Ni Aku Nak Jamu Encik Cicak
Sok Pagi Tahulah Hasilnya..
Bye2 Encik Cicak..

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...