Klik yea sayang!!

Lu Yang Sayang Gua

Tuesday, January 11, 2011

Amanah

"Jika seseorang manusia itu tidak sanggup dan tidak boleh menerima amanah sebagai khalifah di muka bumi ini, baik dia letak jawatan sebagai manusia"

: Pengarah SPRM Negeri Pahang






Gua rasa manusia jenis ni kalau letak jawatan sebagai manusia, mungkin boleh jadi binatang atau gunung ganang. Tapi yang gua musykil, kalau jenis manusia yang terima amanah, tapi pecah amanah nak jadi apa??


Binatang & Gunung ganang tak boleh dah. Mereka lagi mulia.



Nak jadi Biskut pun biskut lagi mulia.


Pam basikal, troli supermarket, bantal busuk, tv LCD, atap nipah, nasi goreng pattaya, air mineral, duit syiling 5 sen, baju kelawar, panty liner, tiang gol.......semua tak boleh. Beliau beliau tersebut mulia dan suci.


Gua ingat orang yang "pecah amanah" ni memang tak dak tempat la kat muka bumi ni.




Gua rasa lori najis pun tak nak terima orang macam ni.



Bila mati kubur berasap.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...