Klik yea sayang!!

Lu Yang Sayang Gua

Friday, December 2, 2011

Nak Kencing Pun Agak-Agak Ar!!

Gua bukan Filter Bio Aura


Lu kenal tak benda alah apa kat atas tu??


Yang paling besar tu Air Filter, yang putih kecik tu Fuel Filter, yang 'Hitam Metalic' tu Oil Filter.


Filter-filter ni semuanya untuk Mitsubishi Pajero. Bukan Pajero Sport yang baru, tapi Pajero body petak yang lama. Macam Pajero JPJ pakai dulu.



Ok. Dah kenal, sekarang mari check harganya.


Harga sila lihat dalam bulatan


Harga untuk ketiga-tiga item tersebut adalah $98.78. Dalam USD.

Bila di convert dalam RM, gua amik kadar paling tinggi la darab RM3.80 = +-RM375.00.

Katakanlah barang ni daripada Negara Japan. Shipping Cost + Tax, paling tinggi gua rasa dalam RM200.00.

Jumlahnya RM575.00 untuk tiga item. Ini adalah contoh pengiraan tertinggi jika kita membeli ketiga-tiga item melalui laman sesawang di atas.


Tapi untuk item pakai buang seperti di atas tidak perlu rasanya kita beli secara online kerana berlambak kedai spareparts kat negara ni menjual barang tersebut. Nak yang Ori ke yang tiruan ke, semua ada. Kalau beli kat sini yang Ori Mitsubishi pun gua rasa tak sampai RM150.00 untuk ketiga-tiga barang.


Mitsubishi beb, semua ramai orang pakai. Semua orang tahu alat ganti dia murah. Bukan macam Porsche atau Ferrari.

Tapi yang paling gua bengang, ada orang yang beli setiap satu item tersebut dengan harga RM700.00 setiap satu. Diulangi RM700.00 setiap satu, bukan tiga.




"Gua tak marah kalau lu beli semua tu dengan duit lu sendiri, tapi gua jadi marah bila lu beli semua tu dengan duit orang ramai!! GUA BERTAMBAH MARAH SEBAB LU BUKAN BELI SEBIJIK, TAPI SETIAP SATU ITEM LU BELI 2 DOZEN".






Lu ni memang HARAM JADAH!! GUA FAKK LU!!













No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...